الگوی یادگیری تفکر استقرایی(سناریوی آموزشی)

در این پست نحوه به کارگیری الگوی تدریس تفکر استقرایی در تدریس یک واحد درسی علوم تجربی در قالب یک سناریوی آموزشی توضیح داده شده است. "سناریوی آموزشی" مجموعه فعالیتها و موقعیت هایی است که معلم در ارتباط با هدفهای آموزشی، محتوای درس و توانائیهای دانش آموزان برای مدت زمان مشخص طراحی می کند. البته تدوین طرح درس در قالب سناریو هم می تواند به صورت پیش بینی اتفاقات کلاس و توصیف کنش و واکنشهای فعالیت معلم و دانش آموز در فرایند آموزش و یادگیری و هم در قالب طرح یک داستان برنامه ریزی شده که مفاهیم درس را برای دانش آموزان آموزش دهد، باشد. جهت آشنایی بیشتر با نحوه به کار گیری الگوی تدریس تفکر استقرایی فایل سناریوی آموزشی مربوط به درس علوم را، برای دانلود قرار داه ام، امیدوارم مورد پسند همکاران باشد.

دانلود

ادامه مطلب   
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٩:۱٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٠/٤

برگزاری کارگاه آموزش فنون طراحی سوال

یک دوره کلاس آموزشی نحوه طراحی سوالات امتحانی در محل سالن اجتماعات پژوهش سرا و  کانون فرهنگی برگزار گردید در این دوره معلمان دوره متوسطه و راهنمایی با روشها و فنون طرح سوالات استاندارد و مفهومی آشنا شدند.

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٧:٥٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱٠/۱