نوروز مبارک

 

سال ۱۳۹۳ هجری خورشیدی برابر با سالهای ۲۰۱۴/۱۵ میلادی ، ۱۴۳۵/۳۶ هجری قمری و ۳۷۵۲ زرتشتی سال اسب می باشد. همچنین براساس اعلام پایگاههای تخصصی لحظه تحویل سال ۱۳۹۳ هجری خورشیدی در روز پنجشنبه  ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه و ۲۰ ثانیه یعنی ۲۰/۲۰/۲۰ به وقت ایران می باشد

و اینک در آستانه طلوع اولین روز بهار، در جشن رویش و سرسبزی و در تجسم عظیم ترین دگرگونی طبیعت، بار دیگر تمام امیدهایمان را گره خواهیم زد به دعای تحویــل سال و با ایمان به اینکه وجود ما لبریز شود از وجود خداوند، اندیشه هایمان نیز از این تاثیرپذیری متحــول خواهد شد ...


یا مقلب القلوب والابصار

ای خدای دگرگون کننده دل‏ها و دیده ها

یا مدبر اللیل والنهار

ای تدبیر کننده روز و شب

یا محول الحول والاحوال

ای دگرگون کننده حالی به حال دیگر

حول حالنا الی احسن الحال

حال ما را به بهترین حال دگرگون کن

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ۱۱:٤٧ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٢٩
تگ ها :

مسابقات آزمایشگاهی

مسابقات آزمایشگاهی مرحله منطقه ای درس علوم تجربی دوره اول متوسطه شهرستان بیله سوار به  منظور راه یابی  و شرکت در مسابقات جوار با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاون آموزش و نوآوری، مسوول پژوهشسرا، مربیان وهیات داوران در سالن کانون بعثت بر گزارشد.

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٩:٤۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٢٦
تگ ها :

تحقیق دانش آموزی 1 [برخورد با مشکل یا مسأله تحقیق و انتخاب موضوع]

هر فعالیت علمی با یک پرسش شروع می شود و همیشه شامل جست و جوی پاسخ برای یک یا چند پرسش است. وقتی پرسشی در میان نباشد فعالیتی هم صورت نمی گیرد. پس به دانش آموزان کمک می کنیم پرسش خود را مطرح کنند. اما طرح پرسش هم به این سادگی نیست. دانش آموزان زمانی بهتر می توانند به طرح مسأله بپردازد که آنان را با مسایلی که اطرافشان وجود دارد بیشتر آشنا کنیم. به دانش آموزان وقتی می گوییم موضوعی را برای تحقیق انتخاب کنید آنها اغلب موضوعاتی را مطرح می کنند که به راحتی می توان پاسخ شان را داد. اما ما در اینجا هدفمان درگیر ساختن دانش آموز با یک مسأله پژوهشی است که بتواند مراحل روش علمی را در حل آن به کار گیرد. تجربه من در این زمینه این بوده که در یک جلسه دانش آموزان را با مسایلی که اطرافشان هست آگاه سازم یا موضوعاتی که آنان خیلی نیاز به دانستن آن دارند اجازه می دهم مطرح کنند سپس دانش آموزان را به طرح پرسش صحیح تر هدایت می کنم. تا جایی که امکان دارد دانش آموزان را به انجام پروژه های آزمایشی تشویق می کنم. چون با انجام این نوع پروژه آنان به طور واقعی چگونگی انجام مراحل روش علمی را برای حل مسأله یاد می گیرند. پس اجازه دهیم دانش آموزان مسایل و مشکلاتی را که احساس می کنند و نیاز به کسب اطلاعات در آن زمینه را دارند مطرح سازند. نکته مهم دیگر این است برای انتخاب موضوع به دانش آموزان وقت کافی داده شود یادمان باشد انتخاب موضوع برای تحقیق غیر از مسایل تحقیقی که در کتاب مطرح هست یا ما پیشنهاد می کنیم کار دشواری هست. دانش آموزان را حتی به طرح پرسش های خلاقانه تشویق کنیم و اطمینان بدهیم و بگوییم که در انجام تحقیق تان به شما کمک خواهیم کرد. آنها معمولاً پرسش های کلی مطرح می سازند کمک کنیم پرسش های آنها را محدود کنیم در ادامه مطلب نمونه موضوعات برای انجام تحقیق و آزمایش پیشنهاد شده می توانید مطالعه نمایید.

ادامه مطلب   
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ۱٠:٤۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٥

برگزاری کلاس آموزش روش پژوهش

یک دوره کلاس آموزش روش تحقیق دانش آموزی برای دانش آموزان دبیرستان ام البنین برگزار گردید در این کلاس دانش آموزان با نحوه انتخاب موضوع تحقیق و  انجام مراحل تحقیق آشنا شدند.

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٧:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٥

برگزاری کلاس آموزش روش پژوهش برای دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی

کلاس آشنایی با روشهای تحقیق دانش آموزی  برای دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی هفت تیر برگزار گردید در این کلاس آموزشی دانش آموزان با شرایط انتخاب موضوع و فرایند انجام تحقیق آشنا شدند.

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٧:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٥
تگ ها :

اولین سمینار ترویجی آموزشی دانش آموزی و دبیران

یکی از سرفصل‌های سند راهبردی توسعه فناوری نانو، ترویج و فرهنگ‌سازی است. این سرفصل به ترویج و اطلاع رسانی عمومی در مورد علم، فناوری و صنعت نانو توجه دارد. پژوهشسرای آموزش و پرورش بیله سوار اقدام به برگزاری سمینار ترویجی و آموزشی برای دانش آموزان دوره متوسطه و دبیران با موضوع فناوری نانو نمود. هدف از برگزاری این سمینار و کارگاه، آشنایی علاقمندان با علوم و فناوری نانو و زمینه‌سازی تحقیق و پژوهش آنها در این حوزه بوده است.

 

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٧:٢٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٥
تگ ها : اطلاع رسانی

پروژه در کلاس شما

معلمانی که با کار کردن با پروژه آشنا هستند و از آن برای آموزش استفاده کرده اند، آن را لذت بخش و مناسب یافته اند. آموزش مبتنی بر پروژه، راهی برای کار کردن با دانش آموزانی است که در حال یادگیری، مکاشفه و پژوهش درباره خود و محیط پیرامون هستند. اما این شیوه با همه مزایایی که دارد به سازماندهی و کمک معلم احتیاج فراوان دارد. فایلی که در دانلود قرار داده ام را بخوانید تا با نحوه طراحی پروژه ها برای کلاس تان بیشتر آشنا شوید.

دانلود مطلب

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ۱٢:٢٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٥

جهان آموزش [مدرسه ها برای یادگیری ساخته می شوند]

جهان امروز دریافته است که آموزش افراد نوعی سرمایه گذاری ملی است و هرکشوری که در این راه تلاش بیشتری نماید، بدون شک از رشد و توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتری در آینده برخوردار خواهدشد. حتی پیشرفته ترین نظام های آموزشی جهان مدام تئوری های جدیدی را ارائه می دهند و تلاش می نمایند تا با ایجاد تغییرات در نظام آموزش و پرورش، برای رویاوریی با شرایط عصر جدید آماده شوند. یکی از این کشورها فنلاند است. فنلاند به داشتن بهترین مدل آموزش و پرورش شهرت دارد. هیأت های مختلف از همه جای دنیا به این کشور سفر می کنند تا به راز موفقیت آنها پی ببرند. شرایط معلم شدن در فنلاند بسیار سخت است. سیستم آموزشی فنلاند بالاترین کارنامه موفقیت آموزشی را در دنیا دارد که این امر بیش از همه ناشی از رضایت شغلی معلمان و روشهای آموزش و تدریشان است. اگر فنلاند نمونه تحسین برانگیز و مدل بسیار موفق در آموزش و پرورش باشد چه دیدگاهی بر سیستم فنلاندی حاکم است، کلیپ زیر را مشاهده کنید.

دانلود فایل تصویری

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ۱:۳٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٤
تگ ها : جهان آموزش

نگرشی دیگر به زندگی[داستان معلم خلاق]

 

روزی معلمی از دانش آموزانش خواست که اسامی همکلاسی هایشان را بر روی دو ورق کاغذ بنویسند و پس از نوشتن هر اسم یک خط فاصله قرار دهند...

ادامه مطلب   
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٧:٥٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٢