آزمون عملکردی

می دانیم که 5 نمره از 20 نمره ارزشیابی پایانی درس علوم تجربی مربوط به ارزشیابی عملی است. همکاران برای ارزشیابی عملی از دانش آموزان می توانند به تناسب از انواع آزمون های عملکردی استفاده کنند.با تهیه این نوع آزمون ها و فهرست های ارزشیابی می توانیم دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان را بسنجیم. البته در طول دوره آموزش هم استفاده از این نوع آزمونها منجر به تعمیق یادگیری دانش آموزان خواهد شد. هدف از اجرای آزمون های عملکردی این است که در جریان عملکرد و نحوه یادگیری دانش آموزان باشیم و به آنان کمک کنیم که به سطوح بالاتر دانش و مهارت دست یابند. بر خلاف آزمون های صرفاً کتبی که تنها نتایج دیده می شود و  عملکرد دانش اموزان در رسیدن به نتایج نادیده گرفته می شود. در ادامه مطلب می توانید یک تعریف کوتاه از آزمون عملکردی و انواع آن و یک نمونه آزمون عملکردی از کتاب علوم پایه سوم را مطالعه کنید. 

 آزمون عملکردی(دانلود)

ادامه مطلب   
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٧:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱۱/٢٩

بودجه بندی پیشنهادی درس علوم تجربی پایه های هفتم و هشتم

لطفاً از لینک های زیر دریافت کنید.

 

پایه هفتم                                    پایه هشتم

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ۳:٠۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱۱/۱۸
تگ ها :

بارم بندی پیشنهادی درس علوم تجربی پایه هفتم و هشتم

در لینک های زیر می توانید دریافت کتید.

 

بارم بندی پایه هفتم                                   بارم بندی پایه هشتم

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ۳:٠٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱۱/۱۸
تگ ها : آموزش علوم

کارگاه آموزشی اقدام پژوهی و توجیهی هجدهمین برنامه معلم پژوهنده

در این کارگاه آموزشی ضمن توجیه شیوه نامه هجدهمین برنامه معلم پژوهنده، نحوه اجرا و مراحل اقدام پژوهی برای همکاران شرکت کننده بیان گردید.

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٢:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱۱/۱۸
تگ ها :