طراحی واحد یادگیری درس علوم با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات[ICT]

در کلاسی که دانش آموزان به اینترنت دسترسی دارند، ارتباط با خارج از محیط و فرهنگ مدرسه می تواند امکان درک فراتر از محیط اطراف و فرهنگ را فراهم نماید. دانش آموزان در یک شهر، استان و کشور می توانند تجربیات خود را از طریق پست الکترونیکی یا ویدئوکنفرانس با دانش آموزان شهرها، استان ها و کشورهای دیگر به اشتراک گذارند.  نیکلاس نگروپونته می گوید: «ما می توانیم جامعه ای با تعداد کمتری دانش آموز که توانایی یادگیری در آن ها کم است و محیطی که قابلیت آموزشی بیشتری دارد، داشته باشیم. رایانه ها این تغییرات را ایجاد می کنند.» معلمان برای طراحی یک واحد درسی مبتنی بر ICT   باید نکاتی را توجه داشته باشند، اطلاعات لازم را می توانید در فایل های زیر بیابید.

طرح درس مبتنی بر ICT [علوم تجربی- قلب و رگها]

فایل کتابچه راهنمای طراحی مبتنی بر ICT

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٩:٠٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/٢٧