کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش و یادگیری

 روش ها و الگوهایی که در طراحی واحدهای یادگیری درس و اجرای آن به کار می گیریم هر کدام ریشه در نظریه های یادگیری دارند. همه ما به دنبال طرح درس هستیم و طراحی آموزشی برای هر درسی باید صورت بگیرد تا اهداف آموزشی درس محقق شود. اما واقعیت این است که ما فقط یاد گرفته ایم که چگونه فرم های طرح درس را پر کنیم و چنانچه به معانی عمیق طراحی آموزشی فکر کنیم کاری که انجام می دهیم ارزش بسیاری خواهد داشت و دیگر منطق طراحی تدریس را قبول خواهیم کرد بدون اینکه بهانه بیاوریم طرح درس چیز بی موردی هست و بگوییم که ما چند سال هست این درس را تدریس می کنیم حالا چه نیازی هست که طرح درس بنویسم. از یک نظر حرف قابل قبولی هست چون اگر طرح درس همان فرم تکمیل شده ای باشد که مبنای علمی نداشته باشد به درد آموزش نمی خورد و بهتر که نوشته نشود. ما حرفمان بر روی طرح درس علمی و برگرفته از نظریه های یادگیری است. به منظور آشنایی همکاران با انواع نظریات یادگیری خلاصه ای از این نظریات را می توانید در زیر دریافت کنید. در پست های بعدی نمونه هایی از این نوع طراحی آموزشی در اختیار همکاران قرار خواهم گذاشت.

دانلود؛


[1]       [2]       [3]       [4]        [5]       [6]        [7]        [8]

 

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ۱۱:۱۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱۱/۳٠