از جایی شروع کنید که دانش آموزانتان در آن قرار دارند[مقاله خواندنی/ روبین آر. جک

برای همکاران خواندن این مقاله را پیشنهاد می کنم. بالاخره بخش بیشتری از توان ما در کلاس صرف مدیریت کلاس درس و یادگیری می شود. این مقاله با بیان یک تجربه آموزشی – داستان سینتیا(معلم) و جیسون(دانش آموز) – شروع می شود.همچنین در این داستان می خوانید که سینتیا چگونه گره از کار جیسون بر می دارد. یک بخش دیگر این  مقاله مربوط به انتظارات کلاس درس است. ما به عنوان معلم چگونه انتظارات ضروری خود را در کلاس مشخص می کنیم، مشکل بسیاری از دانش آموزان در مدرسه به ناتوانی آنها در فراگیری درس مربوط نمی شود بلکه به نبود رفتار مورد انتظاربرای تسلط بر درس مربوط می شود. انتظار در واقع  تعاملی است که در کلاس دانش آموزان برای کسب دانش و مهارت انجام می دهند. برای مثال کسب نمره خوب احتمالاً از انتظارات ماست. شاید دانش آموزانی باشند برای کسب نمره انگیزه ای نداشته باشند اما تایید و تعریف دوستانشان برایشان اهمیت دارد. بنابراین در اینجا انتظارات جایگزین دیگری به وجود می آیند، می توانیم از تشویق دانش آموزان به کسب نمره بالاتر دست بکشیم به جای آن جوی را درکلاس ایجاد کنیم که دانش آموزان در یک رقابت سالم برای کسب دانش و مهارت و نشان دادن خود پیشی بگیرند. قبول کنیم که ما به انتظارت بیشتر دانش آموزان که ممکن است به یادگیری آنها کمک کند آگاه نیستیم به این علت که انتظارات آنها را گاهی بی ارزش می دانیم و بیشتر به انتظارات سطحی متمرکز می شویم. تآکید این مقاله براین نکته است یادگیری را از جایی شروع کنید که دانش آموزانتان در آن قرار دارند، در نتیجه به انتظارات مشترکی می رسید که شما و دانش آموزانتان قبول دارید.

دانلود مطلب

  
نویسنده : علی یوسفی ; ساعت ٢:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/۱